Crobox haalt 1.1M euro op met seed ronde voor Persuasion-as-a-Service.

Persuasion-as-a-Service startup Crobox heeft 1.1M euro opgehaald met een seed ronde. Onder leiding van Keadyn, investeerde daarnaast het Europese investeringsfonds VenTech en een groep industry angels in de marketing technologie startup. Het geld wordt gebruikt voor uitbreiding van het team en verdere ontwikkeling van het product.

Crobox is een persuasion profiling technologie welke enterprise eCommerce merken helpt het koopgedrag van hun online bezoekers te beïnvloeden. Door een unieke combinatie van machine learning en psychologie is de technologie in staat consumenten beslissingen te beïnvloeden.

Crobox bestaat sinds deze maand 2 jaar en heeft in deze korte periode internationale klanten als T-Mobile, Rakuten en Under Armour.

"Under Armour heeft ambitieuze groeidoelstellingen voor uitbreiding in Europa. Met de persuasion analytics technologie van Crobox zijn we instaat om beter en effectiever te communiceren in alle diverse landen en culturen. Daarmee converteren we onze doelgroep nog beter naar loyale fans van het merk."  - Dimitri Arts, head of eCommerce Under Armour

Martijn Don (Keadyn) leidde met zijn team de investering.  “Het Crobox platform heeft een enorme groei doorgemaakt sinds haar lancering vorig jaar. Nog belangrijker is dat Crobox bestaat uit een fantastisch en ervaren team met de ambitie en talenten om de leidende speler te worden in dit domein. We zijn er trots op dat we kunnen bijdragen aan de verdere uitrol en internationale groei van Crobox."

Het Crobox team bestaat inmiddels uit 18 personen en opereert vanuit Amsterdam en opent in September in Londen. Daarnaast liggen de plannen klaar om komende 18 maanden ook verder uit te gaan breiden in Berlijn.

“We zijn erg blij met een sterk team van investeerders die niet alleen netwerk, maar ook ervaring in de branche meebrengen op internationaal niveau. Met deze financiering kunnen we onze groei doorzetten en ambitie waarmaken om internationaal op te kunnen schalen. We hebben voor de komende 18 maanden een plan waar we naar toe willen en hoe we hier invulling aan willen geven. Ben enorm trots op het huidige team en wat we tot nu toe al bereikt hebben."

Rodger Buyvoets - CEO Crobox